Jak szybko schudnąć 8 kilogramów?

Jak schudnąć? To pytanie, które pojawia się w głowach milionów osób na całym świecie. W zasadzie, trudno się temu dziwić – wszakże, problemy z nadwagą i otyłością dosięgają już blisko 1,7 miliarda ludzi na całym świecie.

W chwili obecnej średnio przekraczamy prawidłową wagę o 8 kilogramów. To całkiem sporo! Widoczne boczki, kilka centymetrów więcej w pasie i pulchna twarz – to charakterystyczne objawy takiej nadwagi. W związku z tym, że 8 kg to średnia wartość nadwagi, dzisiaj postanowiliśmy odpowiedzieć na pytanie „Jak schudnąć 8 kilogramów?”.

8 kilogramów nadwagi: dużo czy mało?

Stajesz przed lustrem i nie jesteś zadowolony/a ze swojej sylwetki? Tkanka tłuszczowa uwidacznia się i sprawia, że Twoja skóra staje się mniej jędrna? Defekt ten ma ogromny wpływ na Twoją atrakcyjność? Wszystko to, jednoznacznie pozwala odpowiedzieć na pytanie postawione wyżej: 8 kilogramów nadwagi to naprawdę sporo.

Warto mieć jednak świadomość, że absolutnie nie jest powiedziane, że taka nadwaga jest jakimś wielkim problemem w kontekście odchudzania. Można z nią się uporać w krótkim czasie, czego najlepszym dowodem są liczne historie osób zmagających się z nadwagą. Ile zatem zajmie odchudzanie przy nadwadze równej 8 kilogramów?

Biorąc pod uwagę zaangażowanie w 3 procesy: dietę, trening i suplementację, można przyjąć, że optymalne tempo redukcji to około 0,8 kilograma tygodniowo (do 4 kilogramów miesięcznie), co oznacza, że pozbycie się 8 kilogramów nadwagi zajmie nam około 2 miesiące. Jednakowoż, musimy wziąć pod uwagę, że każdy organizm jest inny, a więc tempo redukcji bywa naprawdę różne. Nie mniej jednak, uporanie się z taką nadwagą nie powinno nam zająć zbyt dużo czasu. W tym kontekście, 8 kg to mało.

3 fundamenty odchudzania: dieta, trening i suplementacja, czyli co jeść, jak trenować i co stosować, aby schudnąć 8 kilogramów w krótkim czasie?

Redukcja tkanki tłuszczowej nie jest łatwa. Wymaga od nas zaangażowania i żelaznej dyscypliny. Tym bardziej wtedy, gdy nadprogramowych kilogramów jest aż 8. Jeśli chcemy schudnąć szybko, musimy poddać się restrykcyjnym zmianom – zarówno żywieniowych, jak i treningowych. Istotna okazuje się również prawidłowa suplementacja.

W przypadku diety na odchudzanie, konieczne jest stworzenie jadłospisu o odpowiedniej kaloryce. Bilans kaloryczny ma kluczowe znaczenie dla odchudzania. Rekomenduje się jego obliczanie w oparciu o dostępne kalkulatory, uwzględniające wiek, wagę, wzrost czy poziom aktywności fizycznej. Od uzyskanego wyniku (zapotrzebowania) warto odjąć około 10-15%, co pozwoli redukować około 0,8-1,0 kg tygodniowo.

Należy mieć jednak świadomość, że kaloryczność nie jest jedynym czynnikiem mającym wpływ na efektywność diety. Ogromne znaczenie ma również prawidłowy rozkład makroskładników, regularne spożywanie posiłków czy optymalne spożycie wody (3-4 litry dziennie).

Jeśli zaś chodzi o trening, to z racji całkiem sporej nadwagi – musimy postawić na trening aerobowy, który gwarantuje spalanie największej ilości kalorii podczas pojedynczej sesji. Korzystając z takich ćwiczeń jak bieganie, jazda na rowerze czy pływanie, możemy spalić do 800 kcal w ciągu godziny treningu. To wynik, którego nie osiągniemy ćwicząc na siłowni.

Oczywiście, trening siłowy również jest wskazany, jednakowoż bazę powinny stanowić typowe ćwiczenia ogólnorozwojowe. Co więcej, redukując przy pomocy sztangi, hantelek i innych urządzeń dostępnych na siłowni, powinniśmy pamiętać by zwiększyć ilość serii oraz powtórzeń. Trening musi być również prowadzony – mówiąc kolokwialnie – na szybszych obrotach, tj. należy skrócić przerwy zarówno pomiędzy ćwiczeniami, jak i seriami.

Bardzo ważną rolę w procesach redukcyjnych pełni również suplementacja. Jeśli chcesz chudnąć w dobrym tempie skorzystaj z tabletek i innych preparatów na odchudzanie. Szczególnie rekomendujemy wykorzystanie produktów z błonnikiem, piperyną czy kwasem hydroksyctrynowym. Tego typu środki gwarantują efektywność na bardzo wysokim poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *